Τι συμβαίνει στα τρόφιμα
Τα τρόφιμα τα οποία αποτελούν το 75% της συνολικής αγοράς FMCGs θα ανατιμηθούν κατά με όσο όρο 4,6% (από 7,2% το 2023. Επίσης, τα προϊόντα υγείας και ομορφιάς θα δουν υψηλότερες τις τιμές τους κατά 4% (έναντι 7,2% πέρυσι) και τα είδη νοικοκυριού κατά 5,7% (έναντι ανατιμήσεων 9,2% το 2023).
Με βάση τα δεδομένα αυτά η αγορά των super markets αναμένεται να αναπτυχθεί με 4,8% και ειδικά ανά κατηγορία κατά:
- 5,1% στα τρόφιμα
- 3,2% στα προϊόντα υγείας και ομορφιάς
- 4,5% στα είδη νοικοκυριού
«Μένουμε σπίτι» και AirBnb
Στη συνεχιζόμενη ανάπτυξη που καταγράφεται στα super markets σημαντικός είναι ο ρόλος του «μένουμε σπίτι» ο οποίος αναδείχθηκε μέσα στην πανδημία, όπου περισσότεροι καταναλωτές περιορίζουν τις δαπάνες εκτός σπιτιού για φαγητό και διασκέδαση. Δεν είναι αμελητέος για τη χώρα μας ο παράγοντας του τουρισμού και κυρίως το Airbnb μιας και για το πρωινό πολλοί επισκέπτες επιλέγουν τα super markets.
Ο αλγόριθμος της Circana προβλέπει και οριακή άνοδο του όγκου πωλήσεων στα τρόφιμα, ενώ οι άλλες δυο mega κατηγορίες θα πιεστούν. Άλλωστε όπως τόνισε «δεν μιλάμε για μια απλή κρίση, αλλά για μια κρίση κόστους ζωής».
Η κα Κατσίπη στάθηκε επίσης και στη μεγάλη δυναμική που εμφανίζουν τα PL προϊόντα τα οποία σήμερα καλύπτουν περίπου το 26,2% της συνολικής αγοράς, προσθέτοντας ότι πλέον εκτός από την τιμή, δίνουν ιδιαίτερη έμφαση και στα ποιοτικά χαρακτηριστικά των προϊόντων.