Η σύμβαση για τα 18 αεροσκάφη είναι ύψους 1,8 δισ. €, η σύμβαση FOS για περίοδο 4 ετών ανέρχεται σε 120 εκατ. € ενώ το κόστος των όπλων ανέρχεται σε 400 εκατ. €, διαμορφώνοντας συνολικό ύψος 2,32 δισ. € άνευ κρατήσεων.
Πόσο όμως ήταν το κόστος ανά μονάδα των Rafale; Ένα ερώτημα γρίφος μέχρι σήμερα, καθώς η σύμβαση αφορά 12 μεταχειρισμένα και 6 καινούργιας κατασκευής αεροσκάφη.
Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του ΔΟΥΡΕΙΟΥ ΙΠΠΟΥ, οι τιμές μονάδος διαμορφώθηκαν ως εξής:
Μεταχειρισμένα Rafale: Το συνολικό κόστος των 12 αεροσκαφών προσέγγισε τα 540 εκατ. €. Σε αυτό το ποσό όμως συμπεριλαμβάνονται υλικά και εξοπλισμός. Το κόστος κάθε μεταχειρισμένου αεροσκάφους κυμάνθηκε σε επίπεδο κάτω των 45 εκατ. €. Η τιμή μπορεί να θεωρηθεί πολύ καλή, δεδομένου ότι τα αεροσκάφη έχουν εγγυημένο από τον κατασκευαστή υπόλοιπο 3.500 ωρών πτήσεως, που μπορεί να επεκταθεί μελλοντικώς. Ο αριθμός των 3.500 ωρών πτήσεως, με περίπου 180 ώρες πτήσεως συμπληρούμενες ανά έτος, που είναι ένας ρεαλιστικός αριθμός, σημαίνει ότι τα μεταχειρισμένα Rafale έχουν εγγυημένο υπόλοιπο επιχειρησιακής εκμεταλλεύσεως τουλάχιστον 20 ετών.
Καινούργια Rafale: Το συνολικό κόστος των 6 αεροσκαφών κυμάνθηκε στα 530 εκατ. €. Το κόστος μονάδος διαμορφώθηκε σε επίπεδο κάτω των 90 εκατ. €, τιμή η οποία προέκυψε λόγω και της χρησιμοποιήσεως κάποιων μεταχειρισμένων συστημάτων, προκειμένου να υπάρχει απόλυτη ομοιομορφία με τα μεταχειρισμένα.
Το υπόλοιπο των 730 εκατ. € για το κόστος των αεροσκαφών, καλύπτει την προμήθεια ολοκληρωμένου συστήματος εξομοιωτή πτήσεως, εξοπλισμό αποστολής, εκπαίδευση ιπταμένων και τεχνικού προσωπικού, βιβλιογραφία, υπηρεσίες κ.λπ.
Από πλευράς σχολιασμού μπορούμε να επισημάνουμε ότι οι τιμές που εξασφαλίσθηκαν κρίνονται πολύ ικανοποιητικές. Εν συγκρίσει δε με αεροσκάφη τεχνολογίας Πολύ Χαμηλής Παρατηρησιμότητος (VLO) όπως το F-35, το κόστος είναι συγκρίσιμο, παρόλο που το Rafale είναι δικινητήριο αλλά και χαμηλότερου λειτουργικού κόστους.