Ο Μαξ Φερστάπεν της Red Bull νίκησε, την Κυριακή (09/10), στο γκραν πρι της Σουζούκα που φιλοξενήθηκε στην Ιαπωνία και έτσι αναδείχθηκε πρωταθλητής της φετινής σεζόν στη Formula 1.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το Εurosport, o Μαξ Φερστάπεν κατέκτησε έναν δεύτερο παγκόσμιο τίτλο αφού νίκησε στο βροχερό ιαπωνικό γκραν πρι, αν και χρειάστηκε χρόνος για να επιβεβαιωθεί ότι είχε όντως κερδίσει το πρωτάθλημα, καθώς επικράτησε σύγχυση.
Από την εκκίνηση, ο Κάρλος Σάινθ της Ferrari βγήκε από την πίστα, με αποτέλεσμα ο Πιερ Γκασλί να χτυπηθεί από διαφημιστική πινακίδα. Με το όχημα ασφαλείας στην πίστα, ο Γάλλος οδηγός επέστρεψε στη δράση από τα pits και ενώ οδηγούσε με μεγάλη ταχύτητα για να επανέλθει, απέφυγε οριακά έναν τράκτορα, προκαλώντας την αντίδραση των αθλητών, επομένως το συμβάν εξετάστηκε από τους αγωνοδίκες.
Πάντως, η βροχή ήταν πολύ δυνατή, με περιορισμένη ορατότητα, οπότε οι οδηγοί των μονοθεσίων βγήκαν ξανά στην πίστα, αναγκάστηκαν να κινηθούν για μεγάλο χρονικό διάστημα πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας. Ακόμα, ο Μαξ Φερστάπεν πήρε τη νίκη, παρά τις αντικρουόμενες αναφορές σχετικά με το αν κατέκτησε τον δεύτερο τίτλο του, αφού ο Σαρλ Λεκλέρκ βρέθηκε στη δεύτερη θέση λόγω ποινής αλλά, αργότερα, επιβαιώθηκαν τόσο η νίκη του πρώτο στο ιαπωνικό γκραν πρι όσο και το πρωτάθλημα.
Ειδικότερα, εφόσον ο αγώνας που έγινε, τελικά ήταν μεταξύ 50%-75% της προγραμματισμένης απόστασης, θα έπρεπε ο πρώτος να πάρει 19 βαθμούς αντί για 25 με ανάλογη μείωση στους βαθμούς που θα δίνονταν στις υπόλοιπες θέσεις. Οι αγωνοδίκες έδωσαν, ωστόσο, όλους τους βαθμούς κανονικά στους οδηγούς που τερμάτισαν στις πρώτες 10 θέσεις, καθώς – όπως αποφάσισαν – ο αγώνας ολοκληρώθηκε κανονικά σε καθεστώς πράσινων σημαιών και δεν διεκόπη.
Η βαθμολογία των οδηγών
1. Μαξ Φερστάπεν (Ολλανδία / Red Bull) – 366 βαθμοί
2. Σέρχιο Πέρες (Μεξικό / Red Bull) – 253 βαθμοί
3. Σαρλ Λεκλέρκ (Μονακό / Ferrari) – 252 βαθμοί
4. Τζορτζ Ράσελ (Μ. Βρετανία / Mercedes) – 207 βαθμοί
5. Κάρλος Σάινθ Τζούνιορ (Ισπανία / Ferrari) – 202 βαθμοί
6. Λιούις Χάμιλτον (Μ. Βρετανία / Mercedes) – 180 βαθμοί
7. Λάντο Νόρις (Μ. Βρετανία / McLaren) – 101 βαθμοί
8. Eστεμπάν Οκόν (Γαλλία / Alpine) – 78 βαθμοί
9. Φερνάντο Αλόνσο (Ισπανία / Alpine) – 65 βαθμοί
10. Βάλτερι Μπότας (Φινλανδία / Alfa Romeo) – 46 βαθμοί
11. Σεμπάστιαν Φέτελ (Γερμανία / Aston Martin) – 32 βαθμοί
12. Ντάνιελ Ρικιάρντο (Αυστραλία / McLaren) – 29 βαθμοί
13. Πιερ Γκασλί (Γαλλία / Alpha Tauri) – 23 βαθμοί
14. Kέβιν Μάγκνουσεν (Δανία / Haas) – 22 βαθμοί
15. Λανς Στρολ (Καναδάς / Aston Martin) – 13 βαθμοί
16. Μικ Σουμάχερ (Γερμανία / Haas) – 12 βαθμοί
17. Γιούκι Τσουνόντα (Ιαπωνία / Alpha Tauri) – 11 βαθμοί
18. Γκουανγιού Ζου (Κίνα / Alfa Romeo) – 6 βαθμοί
19. Αλεξάντερ Άλμπον (Ταϊλάνδη / Williams) – 4 βαθμοί
20. Νικ ντε Βρις (Ολλανδία / Williams) – 2 βαθμοί
21. Νίκολας Λατίφι (Καναδάς / Williams) – 0 βαθμοί
22. Νίκο Χούλκενμπεργκ (Γερμανία / Aston Martin) – 0 βαθμοί
Η βαθμολογία των κατασκευαστών
1. Red Bull – 619 βαθμοί
2. Ferrari – 454 βαθμοί
3. Mercedes – 387 βαθμοί
4. Alpine – Renault – 143 βαθμοί
5. McLaren – Mercedes – 130 βαθμοί
6. Alfa Romeo – Ferrari – 52 βαθμοί
7. Aston Martin – Mercedes – 37 βαθμοί
8. Haas – Ferrari – 34 βαθμοί
–. Alpha Tauri 34 – βαθμοί
10. Williams – Mercedes – 8 βαθμοί
</p.childnodes.length;f++){var>