Σε γενική απεργία προχωρούν ΑΔΕΔΥ και ΓΣΕΕ, αύριο, Τετάρτη 20 Νοεμβρίου.
Δεμένα τα πλοία στα λιμάνια. Τι θα γίνει με τα μέσα μεταφοράς. Τα αιτήματα των εργαζομένων.
Mαζικές απεργιακές συγκεντρώσεις οργανώνουν τα συνδικάτα σε όλη της χώρα, για αύριο Τετάρτη 20/11. Στη γενική 24ωρη απεργία, η οποία είχε προγραμματιστεί από τον Σεπτέμβριο, συμμετέχουν δυναμικά ΓΣΕΕ και ΑΔΕΔΥ, απαιτώντας μεταξύ άλλων αυξήσεις στους μισθούς, συλλογικές συμβάσεις εργασίας και επαναφορά του 13ου και 14ου μισθού.
Εκπαιδευτικοί όλων των βαθμίδων από τον δημόσιο και τον ιδιωτικό τομέα, δίνουν ραντεβού στους δρόμους και αναμένεται να συμμετάσχουν στην απεργία ζητώντας να μπει ένα τέλος στην υποβάθμιση της Παιδείας. ΔΟΕ και ΟΛΜΕ έχουν ήδη προαναγγείλει την συμμετοχή τους.
Για αύριο, 20η Νοεμβρίου, τα συνδικάτα δίνουν ραντεβού στις 13:00 στην πλατεία Κλαυθμώνος, απ’ όπου θα ξεκινήσει η πανεργατική διαδήλωση.
Οι Ομοσπονδίες και οι Ενώσεις των εργαζομένων στο χώρο του Τύπου και των ΜΜΕ ανακοίνωσαν την προκήρυξη 24ωρης απεργίας σε όλα τα ΜΜΕ την Τρίτη (19/11). Συγκεκριμένα, η απεργία θα διαρκέσει από τις 5 το πρωί της Τρίτης 19ης Νοεμβρίου 2024 έως τις 5 το πρωί της Τετάρτης 20ης Νοεμβρίου 2024, “συμμετέχοντας με όλους τους εργαζόμενους της χώρας στην 24ωρη Πανελλαδική απεργία που έχει κηρύξει η ΓΣΕΕ“, όπως αναφέρει η σχετική ανακοίνωση.
Η ανακοίνωση της ΓΣΕΕ
Η αντιμετώπιση της ακρίβειας, των αυξημένων τιμών των ενοικίων και της αγοράς κατοικιών αλλά και η αποκατάσταση του Συλλογικού Εργατικού Δικαίου, βρέθηκαν στο επίκεντρο της σημερινής συνεδρίασης της Ολομέλειας της ΓΣΕΕ.
Η Συνομοσπονδία, με δεδομένο το γεγονός ότι η Κυβέρνηση δεν λαμβάνει κανένα ουσιαστικό μέτρο για την αντιμετώπιση αυτών των κρίσιμων ζητημάτων που ταλανίζουν τους εργαζόμενους στον ιδιωτικό τομέα αλλά αντιθέτως εφαρμόζει μέτρα που γιγαντώνουν τα προβλήματά τους, αποφάσισε:
- την πραγματοποίηση 24ωρης Γενικής Απεργίας για την Τετάρτη 20 Νοεμβρίου 2024
- τη διενέργεια ενημερωτικής καμπάνιας, η οποία θα ξεκινήσει άμεσα σε όλες τις περιφέρειες της χώρας με ιδιαίτερη βαρύτητα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, με στόχο τη μαζική κι ενωτική συμμετοχή στην 24ωρη Γενική Απεργία.
Η Κυβέρνηση, αδυνατεί να εφαρμόσει πολιτικές που ενισχύουν την αγοραστική δύναμη των εργαζομένων, η οποία έχει μειωθεί κατά 8% από το 2019. Με την επιδοματική πολιτική και τα pass δεν λύνονται δυστυχώς τα προβλήματα. Απαιτούνται άμεσα μέτρα για την αντιμετώπιση της ολιγοπωλιακής συγκρότησης της αγοράς και των καρτέλ, επαναρρύθμιση των εργασιακών σχέσεων και των Συλλογικού Εργατικού Δικαίου καθώς και εφαρμογή προγραμμάτων κοινωνικής κατοικίας με το αποθεματικό του 1,5 δις από την πρώην Εργατική Εστία.
Αυτά τα μέτρα ανταποκρίνονται στις πραγματικές ανάγκες των εργαζομένων στον ιδιωτικό τομέα και για την εφαρμογή αυτών των μέτρων θα αγωνιστούμε.
Τα αιτήματα της ΑΔΕΔΥ:
- Πραγματικές αυξήσεις στους μισθούς άμεσα
- Επαναφορά του 13ου και 14ου μισθού
- Συλλογικές συμβάσεις εργασίας
- Κατάργηση της εισφοράς 2% υπέρ της ανεργίας
- Ξεπάγωμα της διετίας 2016 – 2017
- Αφορολόγητο στις 12.000 ευρώ
- Αύξηση και επέκταση του επιδόματος επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας χωρίς καμία περικοπή του.
- Στήριξη του ΕΣΥ με γενναία χρηματοδότηση.
- Μέτρα υγιεινής και ασφάλειας στους χώρους εργασίας και στα σχολεία.
- Μείωση του αριθμού των μαθητών στο 1:15 και τέλος στις συγχωνεύσεις σχολείων και τμημάτων.
- Κατάργηση του Νόμου Χατζηδάκη (Ν. 4808/21) και του Ν. 5053/23 (Γεωργιάδη) για τα εργασιακά, καθώς και κατάργηση όλων των νόμων που ιδιωτικοποιούν την κοινωνική ασφάλιση – Επαναφορά του Ν. 1264/82.
- Προσλήψεις μόνιμου προσωπικού για να καλυφθούν τα χιλιάδες οργανικά κενά που υπάρχουν στο Δημόσιο, ιδιαίτερα στους τομείς της Υγείας, της Παιδείας, της Κοινωνικής Ασφάλισης κ.ά.
- «Όχι» στις ιδιωτικοποιήσεις δημόσιων οργανισμών και φορέων.
Στην απεργία της 20ης Νοεμβρίου και οι νοσοκομειακοί γιατροί
Τη συμμετοχή τους στην απεργία στις 20 Νοεμβρίου δηλώνουν και οι νοσοκομειακοί γιατροί.
Η Ομοσπονδία Ενώσεων Νοσοκομειακών Γιατρών Ελλάδας (ΟΕΝΓΕ), εξηγεί τους λόγους που οι νοσοκομειακοί γιατροί απεργούν. Σημειώνει ότι, το 49% των ασθενών δεν βρίσκει γιατρό και το 24% δεν μπορεί να κάνει αναγκαίες εξετάσεις. «Οι δημόσιες δομές υγείας έχουν συρρικνωθεί κατά 40% συγκριτικά με το 2009 και το προσωπικό τους έχει απομείνει μισό, γερασμένο και εξουθενωμένο, ενώ από την άλλη οι ιδιωτικοί όμιλοι της υγείας κάνουν “τρελό” πάρτι κερδών».
Σχετικά με την ΠΦΥ η ΟΕΝΓΕ εκφράζει την αντίθεσή της «με το βάπτισμα ανειδίκευτων πτυχιούχων ιατρικών σχολών σε “προσωπικούς” γιατρούς, αντί για τη στελέχωση των Κέντρων Υγείας με μαζικές προσλήψεις μόνιμων ειδικευμένων γιατρών».
Αντιδρά στην μεταφορά «της μοναδικής δημόσιας Παιδοογκολογικής μονάδας της χώρας, με την υποδομή και το προσωπικό της στο ιδιωτικού – επιχειρηματικού χαρακτήρα ΝΠΙΔ “Ογκολογικό Νοσοκομείο Παίδων Μαριάννα Β. Βαρδινογιάννη – Ελπίδα”».
Κάνει λόγο για «υποβάθμιση της Μονάδας Μεταμόσχευσης Οργάνων του “Ευαγγελισμού” σε συνδυασμό με την αφαίρεση της αρμοδιότητας διενέργειας μεταμοσχευτικού ελέγχου από τα 2 δημόσια νοσοκομεία του “Ευαγγελισμού” και του “Γεννηματάς” και την εξολοκλήρου ανάθεσή της στο Ωνάσειο».
Επίσης, οι νοσοκομειακοί γιατροί εκφράζουν την έντονη αντίδρασή τους για τη χρηματοδότηση «με 30 εκατομμύρια ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης στις ιδιωτικές κλινικές για να πραγματοποιήσουν μέρος των “δωρεάν” απογευματινών χειρουργείων και να εμπεδωθεί στη συνείδηση του λαού ότι θα πρέπει να πληρώσει από την τσέπη του το νόμιμο φακελάκι στα απογευματινά επί πληρωμή χειρουργεία των δημόσιων νοσοκομείων, αλλιώς είναι καταδικασμένος να περιμένει στις λίστες της ντροπής».
Η ΟΕΝΓΕ διεκδικεί την επίλυση οικονομικών και θεσμικών αιτημάτων των νοσοκομειακών γιατρών, μαζικές μόνιμες προσλήψεις γιατρών πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης, ένταξη στα ΒΑΕ, δωρεάν σύγχρονες υπηρεσίες υγείας για όλους.
Αναλυτικά η ανακοίνωση της ΠΝΟ:
“Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας κατά τη σημερινή της συνεδρίαση ομόφωνα αποφάσισε την συμμετοχή της στην 24ωρη Πανεργατική Πανελλαδική απεργία που προκήρυξε η Διοίκηση της ΓΣΕΕ για τις 20/11/2024 ημέρα Τετάρτη, η οποία αρχίζει την 00.01 ώρα της 20-11-2024 και λήγει στις 24.00 της ίδιας ημέρας, σε όλες τις κατηγορίες πλοίων πανελλαδικά, με κεντρικό αίτημα την αντιμετώπιση της στεγαστικής κρίσης, της αποκατάστασης του συλλογικού εργατικού δικαίου, καθώς και τη μείωση της αγοραστικής δύναμης των εργαζομένων.
Οι Έλληνες Ναυτεργάτες, λόγω της ιδιαιτερότητας του ναυτικού επαγγέλματος, είναι από τους πρώτους που έρχονται αντιμέτωποι με τις επιπτώσεις όλων των παραπάνω, γιατί είναι οι μόνοι, που στην καλύτερη περίπτωση, εργάζονται 5 με 6 μήνες το χρόνο για να ζήσουν αυτοί και οι οικογένειες τους όλο τον χρόνο.
Ταυτόχρονα, οι Ναυτεργάτες όπως και όλοι οι άλλοι εργαζόμενοι, έχουν πολύ σοβαρά κλαδικά προβλήματα τα οποία και είχαν αναδειχθεί στον 4ημερο απεργιακό αγώνα από 22-25/10/2024, με αποτέλεσμα να ανανεωθεί η Συλλογική Σύμβαση Εργασίας Ε/Γ-Ο/Γ Ακτοπλοϊκά πλοία αλλά και στα Μ/Γ-Τ/Ρ και Ε/Γ διεθνών πλόων.
Βρίσκονται, όμως, ακόμη σε εκκρεμότητα μία σειρά πολύ σοβαρών θεσμικών ζητημάτων όπως η ανανέωση των ΣΣΕ στις υπόλοιπες κατηγορίες πλοίων, οι μειώσεις των συνθέσεων από 1 Νοεμβρίου που επιβάλλει ο Ν. 4150/2013, η αύξηση των προστίμων για την παραβίαση της ναυτεργατικής νομοθεσίας και ειδικώς για την παραβίαση του χρόνου εργασίας και ανάπαυσης, η αύξηση του πενιχρού επιδόματος ανεργίας όπως και η βελτίωση των όρων και προϋποθέσεων για να δικαιούται κάποιος του επίδομα.
Παράλληλα, η κατάσταση η οποία επικρατεί στη δημόσια ναυτική εκπαίδευση και στις δημόσιες υπηρεσίες του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, για την απόκτηση των διαφόρων πιστοποιητικών και πτυχίων που είναι απαραίτητα για την άσκηση του ναυτικού επαγγέλματος, δεν καλύπτουν τις αυξημένες ανάγκες των ναυτικών με αποτέλεσμα να οδηγούνται στον ιδιωτικό τομέα με αντίστοιχη οικονομική τους επιβάρυνση.
Η Ομοσπονδία μας προβάλλει και υπογραμμίζει συνεχώς την πάγια και σταθερή θέση της για την ασφάλεια των θαλάσσιων συγκοινωνιών και την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα απαιτώντας την καθιέρωση αυξημένων οργανικών συνθέσεων και ενός νέου νομοθετικού πλαισίου που να ανταποκρίνονται στις σημερινές ανάγκες των πλοίων και της ναυτεργασίας ώστε να εξασφαλίζονται πλήρως οι ανθρώπινες συνθήκες δουλειάς και κυρίως η ασφάλεια των πλοίων, των επιβατών και του πληρώματος. Και μέσα από τις νέες αυτές διαδικασίες, να αναβαθμιστεί και η αγοραστική δύναμη των Ελλήνων Ναυτεργατών για ένα αξιοπρεπές βιοτικό επίπεδο”.
Τι θα γίνει με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς
Μετρό
Το ΣΕΛΜΑ (Σωματείο Εργαζομένων Λειτουργίας Μετρό Αθήνας) συμμετέχει στην πανελλαδική απεργία της ΓΣΕΕ την Τετάρτη στις 20/11/2024 με στάση εργασίας από την έναρξη της κυκλοφορίας έως 09:00 το πρωί και από τις 21:00 έως την λήξη της κυκλοφορίας το βράδυ.
Λεωφορεία-Τρόλεϊ
Στάσεις εργασίας από την έναρξη της βάρδιας έως τις 9:00 και από τις 21:00 μέχρι την λήξη της βάρδιας, ανακοίνωσαν το Συνδικάτο Εργαζομένων ΟΑΣΑ και το ΔΣ της Ένωσης Εργαζομένων ΗΛΠΑΠ.
Οι εργαζόμενοι διεκδικούν ασφαλείς, σύγχρονες, αξιόπιστες δημόσιες συγκοινωνίες που να ανταποκρίνονται στις ανάγκες τόσο των ίδιων όσο και του επιβατικού κοινού, προσλήψεις προσωπικού, ανανέωση στόλου και άμεσα μέτρα για την οριστική εξάλειψη της ακρίβειας και της αισχροκέρδειας.
Κανονικά αναμένεται να κυκλοφορήσουν όλη την ημέρα οι αστικές λεωφορειακές γραμμές, τις οποίες έχουν αναλάβει η Κοινοπραξία Συγκοινωνιών Αττικής και τα ΚΤΕΛ (αναμένεται ανακοίνωση από τον ΟΑΣΑ).
Απεργία στον Σιδηρόδρομο
Στην 24ωρη απεργία της ΓΣΕΕ αποφάσισαν να συμμετέχουν και οι σιδηροδρομικοί, με απόφαση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών (ΠΟΣ), ενώ μετά από αυτήν την απόφαση αναμένεται να πραγματοποιηθεί μέρος των δρομολογίων της Hellenic Train, συμπεριλαμβανομένου του προαστιακού της Αθήνας με προσωπικό ασφαλείας.
Απεργία στον ΟΑΣΘ
Όσον αφορά την Θεσσαλονίκη, χειρόφρενο σηκώνουν την Τετάρτη 20/11 οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ, όπως γνωστοποιεί το σωματείο τους με σημερινή του ανακοίνωση.
Στην ανακοίνωση διευκρινίζεται ότι την ημέρα της 24ωρης απεργίας των εργαζομένων στον ΟΑΣΘ, προσωπικό ασφαλείας θα κυκλοφορεί 50 λεωφορεία, ενώ κανονικά θα παρέχεται η υπηρεσία εξυπηρέτησης ΑμεΑ και θα διεξάγεται η νυχτερινή γραμμή του αεροδρομίου (Ν1). Για την ημέρα της πανελλαδικής απεργίας, το Συνδικάτο των Εργαζομένων του ΟΑΣΘ καλεί σε μαζική συμμετοχή στην συγκέντρωση του Εργατοϋπαλληλικού Κέντρου Θεσσαλονίκης (ΕΚΘ), στις 10:30 το πρωί.
Στις διεκδικήσεις των εργαζομένων του οργανισμού συμπεριλαμβάνονται η θεσμοθέτηση κατώτατου μισθού και ημερομίσθιο από την Εθνική Γενική ΣΣΕ με ελεύθερες συλλογικές διαπραγματεύσεις, η επαναφορά του χρόνου και του θεσμικού περιεχομένου της μετενέργειας, η λήψη μέτρων για την πάταξη της ακρίβειας και της αισχροκέρδειας και η στήριξη του κοινωνικού αγαθού της δημόσιας συγκοινωνίας.
Οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ διεκδικούν, με την 24ωρη απεργία τους, αύξηση μισθών μέσα από ΣΣΕ, βελτίωση των όρων εργασίας, προστασία των επαγγελματικών ειδικοτήτων, αναγνώριση συνολικής προϋπηρεσίας και καθολικότητα στην επέκταση των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας, ώστε να καλύπτεται τουλάχιστον το 80% των εργαζομένων.
Απεργία: Δεμένα τα πλοία στα λιμάνια
Δεμένα θα παραμείνουν τα πλοία στα λιμάνια της χώρας την Τετάρτη 20 Νοεμβρίου, μετά την ομόφωνη απόφαση της διοίκησης της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) να συμμετάσχει στην 24ωρη πανεργατική πανελλαδική απεργία.
Η απεργία αρχίζει την 00.01 ώρα της 20-11-2024 και λήγει στις 24.00 της ίδιας ημέρας, σε όλες τις κατηγορίες πλοίων πανελλαδικά. Κεντρικό αίτημα είναι η αντιμετώπιση της στεγαστικής κρίσης, της αποκατάστασης του συλλογικού εργατικού δικαίου, καθώς και τη μείωση της αγοραστικής δύναμης των εργαζομένων.
Αναλυτικά η ανακοίνωση της ΠΝΟ
“Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας κατά τη σημερινή της συνεδρίαση ομόφωνα αποφάσισε την συμμετοχή της στην 24ωρη Πανεργατική Πανελλαδική απεργία που προκήρυξε η Διοίκηση της ΓΣΕΕ για τις 20/11/2024 ημέρα Τετάρτη, η οποία αρχίζει την 00.01 ώρα της 20-11-2024 και λήγει στις 24.00 της ίδιας ημέρας, σε όλες τις κατηγορίες πλοίων πανελλαδικά, με κεντρικό αίτημα την αντιμετώπιση της στεγαστικής κρίσης, της αποκατάστασης του συλλογικού εργατικού δικαίου, καθώς και τη μείωση της αγοραστικής δύναμης των εργαζομένων.
Οι Έλληνες Ναυτεργάτες, λόγω της ιδιαιτερότητας του ναυτικού επαγγέλματος, είναι από τους πρώτους που έρχονται αντιμέτωποι με τις επιπτώσεις όλων των παραπάνω, γιατί είναι οι μόνοι, που στην καλύτερη περίπτωση, εργάζονται 5 με 6 μήνες το χρόνο για να ζήσουν αυτοί και οι οικογένειες τους όλο τον χρόνο.
Ταυτόχρονα, οι Ναυτεργάτες όπως και όλοι οι άλλοι εργαζόμενοι, έχουν πολύ σοβαρά κλαδικά προβλήματα τα οποία και είχαν αναδειχθεί στον 4ημερο απεργιακό αγώνα από 22-25/10/2024, με αποτέλεσμα να ανανεωθεί η Συλλογική Σύμβαση Εργασίας Ε/Γ-Ο/Γ Ακτοπλοϊκά πλοία αλλά και στα Μ/Γ-Τ/Ρ και Ε/Γ διεθνών πλόων.
Βρίσκονται, όμως, ακόμη σε εκκρεμότητα μία σειρά πολύ σοβαρών θεσμικών ζητημάτων όπως η ανανέωση των ΣΣΕ στις υπόλοιπες κατηγορίες πλοίων, οι μειώσεις των συνθέσεων από 1 Νοεμβρίου που επιβάλλει ο Ν. 4150/2013, η αύξηση των προστίμων για την παραβίαση της ναυτεργατικής νομοθεσίας και ειδικώς για την παραβίαση του χρόνου εργασίας και ανάπαυσης, η αύξηση του πενιχρού επιδόματος ανεργίας όπως και η βελτίωση των όρων και προϋποθέσεων για να δικαιούται κάποιος του επίδομα.
Παράλληλα, η κατάσταση η οποία επικρατεί στη δημόσια ναυτική εκπαίδευση και στις δημόσιες υπηρεσίες του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, για την απόκτηση των διαφόρων πιστοποιητικών και πτυχίων που είναι απαραίτητα για την άσκηση του ναυτικού επαγγέλματος, δεν καλύπτουν τις αυξημένες ανάγκες των ναυτικών με αποτέλεσμα να οδηγούνται στον ιδιωτικό τομέα με αντίστοιχη οικονομική τους επιβάρυνση.
Η Ομοσπονδία μας προβάλλει και υπογραμμίζει συνεχώς την πάγια και σταθερή θέση της για την ασφάλεια των θαλάσσιων συγκοινωνιών και την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα απαιτώντας την καθιέρωση αυξημένων οργανικών συνθέσεων και ενός νέου νομοθετικού πλαισίου που να ανταποκρίνονται στις σημερινές ανάγκες των πλοίων και της ναυτεργασίας ώστε να εξασφαλίζονται πλήρως οι ανθρώπινες συνθήκες δουλειάς και κυρίως η ασφάλεια των πλοίων, των επιβατών και του πληρώματος. Και μέσα από τις νέες αυτές διαδικασίες, να αναβαθμιστεί και η αγοραστική δύναμη των Ελλήνων Ναυτεργατών για ένα αξιοπρεπές βιοτικό επίπεδο”.