ad
Σάββατο, 16 Ιαν 2021
ad
ad

Συντάκτης

Γιώργος Σιαμουρέλης

Γιώργος Σιαμουρέλης

grgsiamourelis@gmail.com

Δείτε επίσης

2 Σχόλια

  1. 1

    ΟΧΙάς

    Υπήρχε ήδη μελέτη από ειδικούς εδώ και χρόνια!!!!!!!!!!!!

  2. 2

    Λιώλιος Κών/νος

    Διαβάζοντας το ‘ΣΧΕΔΙΟ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΗΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΤΗΣ ΦΕΡΟΥΣΑΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑΣ ΤΩΝ ΕΠΙΣΚΕΠΤΩΝ ΣΤΑ ΜΟΝΟΠΑΤΙΑ ΤΩΝ ΜΕΤΕΩΡΩΝ’, έχω να κάνω τις εξής παρατηρήσεις και σκέψεις:
    Πρόκειται για ένα μονομερές, στα όρια του ρατσιστικού, λανθασμένων στοιχείων και συμπερασμάτων πόνημα, που σκοπό έχει να βάλει χέρι στις τσέπες μέρους των επισκεπτών (από όπου μπορούμε να τα αρπάξουμε για να μην ενοχλήσουμε τα ΝΠΔΔ της περιοχής), χωρίς ουσιαστικά να προσφέρει τίποτα.
    Συγκεκριμένοι επισκέπτες, οι πεζοπόροι και οι ορειβάτες, διαχωριζόμενοι σε Έλληνες και αλλοδαπούς (με λογική του τύπου σαλάτα Ε – σαλάτα Ξ), οι οποίοι κινούνται ως τώρα χωρίς κανένα πρόβλημα, χωρίς να αφήνουν οικολογικό αποτύπωμα στο χώρο, σε υποδομές οι οποίες ουσιαστικά διατηρούνται από τους ίδιους -ακόμη και σήμερα- χωρίς επιβάρυνση στο περιβάλλον ή στο Δήμο, καλούνται να πληρώνουν εισιτήριο- πρόστιμο, προκειμένου να φέρουν τον τίτλο του «Νόμιμου Περιπατητή» (sic), χορηγώντας τους, ο Δήμος, ανούσια χαρτιά-πιστοποιητικά, υποσχόμενος την μοναδικότητα (;;), προβλέποντας θέσεις εργασίας με αμφίβολα έσοδα.
    Ακροθιγώς γίνεται λόγος στο σχέδιο, χωρίς καμία μέριμνα, για την πλειονότητα των επισκεπτών, κινούμενων με τροχοφόρα, χάρη των οποίων αυτή την περίοδο συντελείται ένα οικολογικό έγκλημα στο χώρο, το οδικό κύκλωμα, η κατασκευή του οποίου εκτός των άλλων, κλείνει την πρόσβαση σε τουλάχιστον δέκα (10), ακόμη εισόδους και εξόδους μονοπατιών στο τμήμα που κατασκευάζεται.
    Ποια άραγε η παρέμβαση του Δήμου σε αυτό το πρόβλημα;
    Ερωτηματικό παραμένει τι προβλέπεται για τους αναρριχητές, για τους ποδηλάτες ή για τους κινούμενους πεζούς στο δρόμο και όχι σε μονοπάτι.
    Πασιφανής είναι η ελλιπής γνώση του χώρου, των μονοπατιών αλλά και των ονομασιών τους, στοιχείο που δείχνει άγνοια των ιστορικών δεδομένων & της πολιτιστικής παράδοσης του τόπου, αφού το σχέδιο μπερδεύεται κόβοντας τα, αυθαίρετα και ανούσια, σε κομμάτια με περίεργο τρόπο.
    Η ελλιπής γνώση φαίνεται από τον χαρακτηρισμό των μονοπατιών ανάλογα με τη δυσκολία τους (πως έγινε ο χαρακτηρισμός;), αλλά και από την ατυχή προσπάθειά αντιγραφής (ουσιαστικά), του τρόπου σηματοδότησης που προτείνεται ως γενικός μπούσουλας από την Ελληνική Ομοσπονδία Ορειβασίας Αναρρίχησης.
    Όσο για την οργάνωση προκαλεί πραγματική απορία πως θα γίνουν (πχ. οι τουαλέτες), αφού μέχρι τώρα δεν έχουν γίνει σε καίρια σημεία όπως τα παρκινγκ των μονών, όπου υπάρχει και τεράστια ανάγκη, ή π.χ. τι ακριβώς θα φυλάνε οι φύλακες των μονοπατιών;
    Ερωτηματικό είναι και ο τρόπος πρόβλεψης του αριθμού των 100.000 επισκεπτών (καθώς και ο υπολογισμός των εσόδων), αφού τέτοιοι αριθμοί μόνο στη σφαίρα της φαντασίας υπάρχουν ή θα υπάρξουν/ έτος, στην επόμενη δεκαετία (τουλάχιστον).
    Ολοκληρώνοντας! Κάποια παρόμοια πρόταση (όχι αυτή) και όχι με την λογική της ‘αρπαχτής’ θα μπορούσε να σταθεί, αν αναφέρονταν στο σύνολο των επισκεπτών και όχι επιλεκτικά, σεβόμενη τα ιστορικά και πολιτιστικά δεδομένα αλλά και τους ανθρώπους που δραστηριοποιούνται ήπια στο χώρο.
    Το σχέδιο είναι προβληματικό και ανεφάρμοστο, ηθικά και ουσιαστικά.
    Για άλλη μια φορά αγνοείται η γνώμη των ανθρώπων, που ουσιαστικά δραστηριοποιούνται στο χώρο, είτε με το αντικείμενο της ορειβασίας είτε ως ειδικευμένοι επαγγελματίες του αντικειμένου.
    Αυτό κάνει τον κάθε λογικά σκεπτόμενο, γνώστη να στέκεται με αμφισβήτηση απέναντι στα προβλεπόμενα αποτελέσματα, αλλά και στη σκοπιμότητα του σχεδίου.
    Αυτό που θα πρέπει να γίνει κατανοητό στον κάθε ‘ειδικό’ είναι ότι άλλο ορειβάτης, άλλο ευκαιριακά πεζοπόρος και άλλο τουρίστας!

Comments are closed.

©2018 Meteora24.gr