Ο απόηχος των μέτρων για την ακρίβεια. Εκτός «περιμέτρου» στήριξης μεγάλο κομμάτι του πληθυσμού. Οι σταγόνες των καυσίμων, οι κόφτες για τη μεσαία τάξη και η δημοσιονομική “μέγγενη”
Με κόφτες που αφήνουν ένα μεγάλο κομμάτι του πληθυσμού εκτός “περιμέτρου στήριξης” ανακοινώθηκαν τα μέτρα για την ανάσχεση του κύματος ακρίβειας. Ουσιαστικά, ειδικά, σε ότι έχει να κάνει με τα καύσιμα κίνησης η παραδοχή ,ότι η μέση κατανάλωση πανελλαδικά ανά φορολογούμενο (που διαθέτει ένα αυτοκίνητο) είναι στα 54 λίτρα το μήνα, μόνο μειδιάματα προκαλεί.
Είναι ενδεικτικό ότι ένας εργαζόμενος με μικρό αυτοκίνητο κατανάλωσης 5-7 Lt/100 χλμ, που έχει ρεζερβουάρ 40-45 λίτρων, θέλει, εφόσον διανύει αποστάσεις για τη δουλειά του (πχ 10 -15 χλμ για να πάει και άλλα τόσα να γυρίσει), τρία με τέσσερα γεμίσματα το μήνα. Δηλαδή 135 – 190 λίτρα το μήνα, όσο ουσιαστικά η επιδότηση που δίνεται για το τρίμηνο.
Βέβαια η ενίσχυση αφορά μόλις 3 εκατ. φυσικά πρόσωπα που διαθέτουν έστω ένα αυτοκίνητο και δηλώνεται οικογενειακό εισόδημα έως 30.000 ευρώ, δηλαδή φορολογητέο εισόδημα 15.000€ έκαστος από τους συζύγους (περίπου φορολογητέο 1250 το μήνα).
Ουσιαστικά, έστω κι αυτό το πολύ μικρό ποσό, λειτουργεί ως “αντίδωρο” μόνο σε χαμηλά εισοδηματικά στρώματα, αν και η κυβέρνηση θεωρεί ότι ευεργετεί και τη μεσαία τάξη. Μόνο που στην περίπτωση των καυσίμων κατέβασε τον πήχη στα 30.000 ευρώ, ενώ στην περίπτωση των γονικών παροχών ο πήχης προφανώς μπήκε πολύ ψηλότερα με το αφορολόγητο της “μεσαίας τάξης” να έχει από πέρυσι μπει σε περιουσίες μέχρι 800.000 ευρώ.
Ποιος άραγε με εισόδημα ετήσιο 30.000 ευρώ έχει περιουσία προς μεταβίβαση σε συγγενείς πρώτου βαθμού στα 800.000;
Το ντίζελ και η διπλή επιδότηση
Να σημειωθεί ότι ειδικά στο ντίζελ μένει να φανεί εάν η κίνηση για επιδότηση 15 λεπτών στην πηγή λειτουργήσει θετικά,. Ουσιαστικά με τα μέτρα της κυβέρνησης εκτιμάται ότι οι ιδιοκτήτες οχημάτων με κινητήρα ντίζελ θα πάρουν τον Απρίλιο διπλή ενίσχυση, κατά κάποιον τρόπο.
Θα δουν, εφόσον λειτουργήσει το σχήμα, τις τιμές μειωμένες κατά 15 λεπτά το λίτρο, καθώς το ποσό αυτό θα το πληρώνει ο κρατικός προϋπολογισμός στην πηγή παραγωγής του διυλισμένου ντίζελ, ενώ εφόσον πληρούν το κριτήριο του οικογενειακού εισοδήματος των 30.000 ευρώ θα μπορούν να κάνουν χρήση και της ψηφιακής επιταγής των 30-50 ευρώ ανάλογα με το εάν είναι κάτοχοι μοτοσυκλέτας ή αυτοκινήτου και εάν ζουν στην ηπειρωτική Ελλάδα ή τη νησιωτική.
Και βέβαια η ψηφιακή «επιταγή» των 30-50 ευρώ για την επιδότηση αγοράς καυσίμων μπορεί να αξιοποιηθεί “μια κι έξω” από τις αρχές Απριλίου έως και τον Ιούνιο.
Το επίδομα παιδιού
Ανάλογα βέβαια “κόφτης” υπάρχει και για το επίδομα παιδιού όπου υπενθυμίζεται μια οικογένεια με 2 γονείς και 2 παιδιά, με ετήσιο εισόδημα 28.000€ λαμβάνει 56€ επίδομα το μήνα…. Έτι χαμηλότερα δηλαδή από το όριο των 30.000 για τα καύσιμα.