Παρατηρώντας τους μαθητές – τριες χθες, να πηγαίνουν στο σχολείο για το πρώτο κουδούνι της νέας σχολικής χρονιάς, η χαρά μου ήταν μεγάλη, όπως όλων!
Ωστόσο, παρατήρησα μια λεπτομέρεια η οποία με προβληματίζει και με κάνει να σκέπτομαι , το πως μπορούμε όλοι μας να γίνουμε καλύτεροι και να βοηθήσουμε κυρίως το «σπίτι» μας, που είναι ο πλανήτης στον οποίο κατοικούμε!
Οι μαθητές έλαβαν και τα σχολικά βιβλία τους, τα οποία περιέχουν φυσικά τη γνώση κα είναι περιττό να πούμε πόσο χρήσιμα είναι. Πώς πήραν όμως τα βιβλία τα παιδιά; ΄Εχει κι αυτό τη σημασία του! ΄Έστω μικρή, αλλά την έχει! Τα έλαβαν λοιπόν, σε μεγάλες πλαστικές σακούλες, οι οποίες εννοείτε ότι επιβαρύνουν το περιβάλλον και είναι ρυπογόνες!
Και εδώ σκέπτομαι! Μα δεν σκέφτηκε κανείς στα αρμόδια υπουργεία να μεριμνήσουν έστω να δοθούν οικολογικές σακούλες πολλαπλών χρήσεων, αφού στο κάτω – κάτω όλοι κόπτονται και ανησυχούν, προσχηματικά νομίζω, για την προστασία του περιβάλλοντος; Ήταν μια σημαντική αστοχία.
Σκεφτείτε σε όλη την Ελλάδα, πόσες ρυπογόνες πλαστικές σακούλες διακινήθηκαν! Πόσες έφτασαν στα σπίτια των μαθητών; Εν συνεχεία, κατέληξαν στους κάδους, της ανακύκλωσης;
Όπως και να ‘χει ένας σημαντικός προβληματισμός επήλθε αβίαστα θα έλεγα και καλό θα ναι να τονώσουμε την ανακύκλωση στην περιοχή μας, σε ολόκληρη τη χώρα και να εμφυσήσουμε τις σταθερές και σημαντικές σκέψεις για την προστασία του περιβάλλοντος στα παιδιά, από τη μικρή τους ηλικία.
Μόνο έτσι θα ανακυκλώνουν συσκευασίες ως ενήλικοι και θα μεταλαμπαδευόσουν αυτή την καλή συνήθεια και στις επόμενες γενιές, μήπως στο τέλος προλάβουμε και μειωθούν τα σοβαρά προβλήματα ρύπανσης στον πλανήτη.
Τα πλαστικά, κάθε είδους, περνούν στην τροφική αλυσίδα και καταλήγουν και πάλι στον ανθρώπινο οργανισμό. Αυτό δεν πρέπει να το ξεχνάμε.
ΓΙΩΡΓΟΣ ΧΡ. ΣΙΑΜΟΥΡΕΛΗΣ