Οι αλλαγές που έρχονται στα Λύκεια και στον τρόπο εισαγωγής στην τριτοτοβάθμια εκπαίδευση προσανατολίζονται να ισχύσουν για την εκπαιδευτική χρονιά 2025-2026. Ξεκίνησε η συζήτηση για το Ακαδημαϊκό Απολυτήριο.
Στη νομοθετική βεντέλια του υπουργείου Παιδείας για τα μη κρατικά πανεπιστήμια περιλαμβάνονται και σαρωτικές αλλαγές στο Λύκειο και ατην εισαγωγή των υποψηφίων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Έρχεται το τέλος των πανελλαδικών εξετάσεων για την εισαγωγή των υποψηφίων στα ανώτατα Ιδρύματα της χώρας ή τη ριζική αλλαγή της φυσιογνωμίας τους, αναφέρεται σε σημερινό δημοσίευμα της εφημερίδας Το Βήμα της Κυριακής.
Ειδικότερα, το υπουργείο Παιδείας προσανατολίζεται να εισάγει τον θεσμό του Ακαδημαϊκού Απολυτηρίου. Για την απόκτηση του Ακαδημαϊκού Απολυτηρίου, το πιθανότερο σενάριο είναι ότι θα συνεκτιμώνται οι βαθμοί του Απολυτηρίου των τριών τάξεων του Λυκείου σε ένα ποσοστό για την εισαγωγή στο πανεπιστήμιο, σημειώνεται στο ίδιο δημοσίευμα. Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν πως αυτό μπορεί να συνδυαστεί με μια μορφή «αποδυναμωμένων» βαθμολογικά πανελλαδικών εξετάσεων, ώστε να εξασφαλίζεται η «ομπρέλα» των επιδόσεων κάθε υποψηφίου για την εισαγωγή στην ανώτατη εκπαίδευση της χώρας. Τα παραπάνω θα συνδεθούν με την περίοδο εφαρμογής των νέων αναλυτικών προγραμμάτων στα σχολεία, δηλαδή τη σχολική χρονιά 2025-26.
Δίνοντας το στίγμα των επικείμενων αλλαγών στην πρωτοβάθμια και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης, μιλώντας στη Real News, τονίζει πως έχουν γνώμονα τον εκσυγχρονισμό των εκπαιδευτικών μέσων, της διδακτές ύλης και των διδακτικών μεθόδων, προκειμένου να αποκτούν εκείνα τα εφόδια που θα τα βοηθήσουν να αντεπεξέλθουν στις μελλοντικές προκλήσεις.
Αναφερθείς στα αποτελέσματα του διεθνούς προγράμματος PISA, υπογραμμίζει ότι αποτελούν υπενθύμιση για τις αλλαγές που είναι απαρραίτητες.